Súgó

ABS (Anti-Block-System: Blokkolásgátló rendszer)

A blokkolásgátló a kerekek blokkolását, illetve az útfelületen csúszását hivatott megelőzni. Nem számít, hogy az út vizes, jeges, poros, vagy éppen tiszta, minden fékezési helyzetben előfordulhat, hogy a fékek megállítják a még haladó autó kerekeinek forgását. Amikor ez történik, a jármű írányítása kikerül a kezünkből, amit viszont az ABS bekapcsolása azonnal "visszaad" kezeinkbe. A rendszer lényege, hogy speciális, a kerekre szerelt érzékelőkön keresztül érzékeli a kerekek blokkolását és ekkor a másodperc töredékére kiiktatja a fékezést.

ASR (kipörgésgátló)

A kipörgésgátló több biztonságot nyújt, különösen eltérő tapadású vagy csúszós úttesten. A kipörgésgátló lehetővé teszi a harmonikus indulást és gyorsítást az egész sebességtartományban kipörgő kerekek és oldalcsúszás nélkül.
A kipörgésgátló csak az elektronikus gázpedállal (E-Gas) együttesen működik, a blokkolásgátló (ABS) fordulatszám mérőjét használja. Amennyiben érzékeli valamelyik hajtott kerék fordulatszámának növekedését (megcsúszás), a rendszer beavatkozik a vezérlésbe, csökkenti a motor teljesítményét és megakadályozva a kipörgést.

ASC+T (Automatic Stability Control+Traction - vonóerõ szabályozás)

Az ASC+T megelõzi a hajtott kerekek kipörgését és gondoskodik a lehetõ legjobb vonóerõrõl és stabilitásról, miközben az autó az úton van. Ha a kerekek meg akarnak pörögni - például elindulásnál vagy egy kanyarban való gyorsításkor - az elektronika csökkenti a motor erejét. Ha ez nem elég, a pörgõ kerék vagy kerekek automatikusan fékezõdnek, a vonóerõ helyreálltáig. Ha az ASC+T mûködésben van, a vezetõt egy sárga villogó fény figyelmezteti a mûszerfalon.

ESP (Electronic Stability Program)

Az  ESP a kisodródásos/pördüléses balesetek számát hivatott csökkenteni, ha a gépkocsi a saját tengelye körül hirtelen elfordul, a kormánymozdulatokra nem megfelelően reagál, akkor elveszti a stabilitását. Az ESP az irányeltérési szögsebességet méri (rezgőhengeres girométerrel), és ha ez eltér a normálistól, az ESP beavatkozik. Először a kerekekre leadott vonóerőt mérsékli, majd, ha ez kevésnek bizonyul, automatikusan fékezi a megfelelő kerekeket is.

PDC (tolatóradar - parkolóradar)

DSC (Dynamic Stability Control - dinamikus stabilitás-szabályozás)

A DSC gondoskodik arról, hogy a vezetés maximális élménye mellett minden ellenõrzés alatt maradjon,  még akkor is, ha a vezetõ hibát követne el. Íme egy intelligens futómû-szabályozó rendszer számos biztonsági funkcióval. Szenzorok figyelik folyamatosan az autó állapotát, és ha a helyzet megkívánja, a DSC beavatkozik a motorvezérlésbe és lefékezi a megfelelõ kereket vagy kerekeket, így megakadályozza az autó kitörését. Az autó rendíthetetlenül tartja a kívánt irányt. A DSC kanyarban is gondoskodik az autó stabilitásáról, hiszen a fékezést kerekenként külön-külön, elektronikusan szabályozza. Vészfékezés esetén a DSC azonnal maximális fékerõvel fékez, így a fékút életmentõ méterekkel rövidíthetõ le. Gyorsulás közben vagy tempós kanyarban a vonóerõ-szabályozás (a DSC gombnyomásra aktiválható alrendszere) egy bizonyos határig megengedi a meghajtott kerekek kipörgését. Ez sportosabb vezetési stílust tesz lehetõvé. Laza talajon – havon vagy kavicson – a vonóerõt a fékek mûködtetése optimalizálja.

STI - Subaru Tecnica International

VTI

VTECH

Airbag - légzsák

Anyaga: nylon, polyamid 6,6, hőálló
szerkezete: 940 dtex (10 000 m = 940 gr), 12/12 Fd/cm Hanghatás: 130 - 160 dB
Sebessége kb. 550 km/h
Pyrotechnika: töltete nátrium azid, Na N3 mérgező és túl forró gázok nitrocellulóz Electrolux Autoliv kezdeményezése (cellulóz nitrát néven is fut, trinitrát, lőgyapot, füstnélküli lőpor, nitroglicerin, kovafölddel felitatva dinamit

SMART AIRBAG -okos légzsák

Figyeli az ülések foglaltságát, a lassulás mértékét, ennek megfelelően az SMINC (Smart Inflation Concept) Kétfokozatú gázgenerátorral működik, a lassulási értéktől függüen
AOS (automotive occupancy sensoring) nem gyújtja be az üres utasülés Airbagaet,

SRS Airbag (SRS Supplemental Restraint System)

SRS Légzsák

GPS (Global Positioning System - Globális Helymeghatározó Rendszer)

Az USA Védelmi Minisztériuma által (elsődlegesen katonai célokra) kifejlesztett és üzemeltetett – a Föld bármely pontján, a nap 24 órájában működő – műholdas helymeghatározó rendszer.

Isofix

Az Isofix gyereküléseket közvetlenül az autó karosszériájához rögzítjük. Szabványos tartófül van a gyermekülések ISO-norma szerinti biztonságos és praktikus rögzítéséhez a jobb első, valamint a hátsó ülésekhez. Az Isofix szabvány valódi előnye a biztonsági övvel beköthető biztonsági gyermekülésekkel szemben, hogy teljesen kiküszöböli a hibás (nem kellő körültekintéssel végzett) rögzítés lehetőségét, illetve ütközéskor az öv lecsévélődéséből, illetve megnyúlásából származó elmozdulást. 

Tempomat

Funkciói:

Sebességtartás: a tempomat gombnyomásra eltárolja a jármű pillanatnyi sebességét, és állandó értéken tartja (úgy változtatja a gázadagolást, hogy a jármű lejtőn sem gyorsul és emelkedőn sem lassul).

Gyorsítás, lassítás, finomállítás: amikor a tempomat aktív, két gombja segítségével lehet változtatni a beállított sebességen. Egy gombnyomás kb. 1,5 km/órával gyorsítja vagy lassítja a járművet, igy pontosan beállítható a KRESZ-szabályoknak megfelelő haladási sebesség.

Biztonsági kapcsoló: a kuplung- vagy fékpedál használata esetén a tempomat automatikusan kikapcsol. Így a vészfékezést nemű akadályozza, és a hirtelen üresbe került motor sem fog túlpörögni.

Memória: a tempomat megjegyzi az utolsó beállított sebességet, és arra egyetlen gombnyomással visszaáll (a járművet intenzíven felgyorsítja vagy éppen lelassítja a kívánt sebességre).

EURO IV

Hibrid

A hibrid hajtás, mint neve mutatja legalább két különböző fajta hajtástmódot egyesít. Elméletileg nagyon sokféle hibrid-hajtás változat képzelhető el. A gyakorlatban ezek közül elsősorban az elektromos hajtás és a belsőégésű motorok kombinációja terjedt el. Hibrid hajtással kiküszöbölhetők az akkumulátorok (és így az elektroautók) legjelentősebb hátrányai, mint pl. a kis hatótávolság, nagy holtteher és a viszonylag hosszadalmas tankolás ugyanakkor kihasználhatók az elektroautók olyan előnyei, mint a fékezési energia visszanyerése, részben az emissziómentes üzemmód és a megújuló energiaforrások használata. A belsőégésű motorok üzemét is kedvezően befolyásolja a hibrid üzemmód: lehetővé válik a motorteljesítmény és az aktuálisan fellépő menetteljesítmény-igény elválasztása, és ezáltal elkerülhető a motor üzemeltetése a rosszabb hatásfokú részterhelési tartományokban.

Immobiliser - indításgátló

Az indításgátló egy elektronikus lopásvédelmi eszköz. A gyújtáskulcs kivétele után aktiválódik, és a motorvezérlő blokkolásával a lehetőség határáig megakadályozza, hogy az autót illetéktelen személyek elindítsák. A rendszer a gyújtáskulcsba beépített adóvevő egységet (transzpondert) használja. Ez minden egyes indításnál új kódot továbbít az autó elektronikus rendszeréhez. A blokkolás csak akkor kapcsolható ki, ha a kulcs megfelelő hatástalanító kóddal rendelkezik. A rendszert új kódolási technika védi az elektronikus úton másolt indítókulcsokkal szemben.

Steptronic


Miért AutoABC?
 
Látogatói képgalériák
Nem kell fekvőrendőr!
Nem kell fekvőrendőr!

További galériák
Kiemelt autóhirdetések